dag tre.

jimmy.
han lärde mig att röka, visade mig hur man snattade, var den första jag smakade en klunk öl tillsammans med,
han som jag tog min första snus med & sedan spydde som en jävla gris.
han var allt det där som en kille inte borde vara.. allt det förbjudna, den där tuffa killen liksom.

sena vinterkvällar utanför ungdomsgården, alldeles för långa lunchraster i cafeterian.
hans leende & skratt som fortfarande får mig varm i hela kroppen.
hans namn som smyckade mina skolböcker & armar under flera års tid.

han var min, jag var hans.. vi var varandras, på något sätt, under tre års tid.
han fick mig att känna det där första pirret, det där behovet av närhet från någon annan människa.
jag kommer fortfarande ihåg hur nervös och fnittrig jag blev varje gång han kollade åt mitt håll,
hur fascinerad  jag faktiskt var utav tanken att vi andades samma luft.
för mig var det kärlek, även om det inte var såndär jag-kan-inte-leva-utan-dig känsla.
-

jag väntar fortfarande på mr perfect & förhoppningsvis finns han där ute, någonstans.


Kommentarer
Postat av: bästis

åh, fint babe!

2010-12-06 @ 17:58:33
URL: http://nollkommaett.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0